[Wikipl-l] wikiprawo ?

Eteru eteru w o2.pl
Pią, 9 Mar 2007, 13:11:52 UTC

Użytkownik Daniel Koć napisał:
[...]
> Mnie się natychmiast skojarzyło coś, o czym marzę: o "grupie roboczej"
> prawników i osób interesujących się prawem, która gromadziłaby materiały
> na temat szeroko pojętej "własności intelektualnej" i wydawała wskazówki
> na temat zasad postępowania w Wikipedii i innych projektach Wikimediów,
> czyli właśnie "przycięte" do naszych potrzeb. Nawet jeśli to nie będą
> fachowe porady prawne to już samo dbanie o ten wycinek byłoby świetne,
> bo w tej chwili są tylko nieskoordynowane zalecenia.
>
> Czy jest na sali jakiś prawnik? ;-}

[[Kategoria:User praw]] ?

Kwestie praw autorskich dotyczą nie tylko polskiej Wiki. Zdaje się
istnieje odgórna lista mailingowa zajmująca się problemami prawnymi
projektów WMF? Kiedyś istniała. Nasze lokalne Stowarzyszenie WM PL też
chyba ma/miało (?) biuro prawne?

Czasami warto też korzystać ze źródeł zewnętrznych, np.
http://www.ipr-helpdesk.org/

Gdyby powstała taka grupa robocza, o której piszesz, chętnie wziąłbym w
niej udział :) Nie podejmuję się natomiast jej tworzenia :|

Myśle, że to mogłoby funkcjonować także jako [[Wikiprojekt:Prawo
autorskie]] ?

E.