[Wikipl-l] wikiprawo ?

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pią, 9 Mar 2007, 11:08:19 UTC

09-03-07, Witek1988 <witekthc w witekkrypczyk.info> napisał(a):
> Pomysł ciekawy,a le w pierwszym momencie pomyślałem, że chodzi o coś
> zupełnie innego, więc nasunoł mi się inny pomysł.
>
> A gdyby tak na wiki sporządzać projekty ustaw, a później starać się
> zbierać podpisy, żeby puścić je z inicjatywy obywatelskiej?

Taki projekt zdecydowanie nie mieściłby się już w formule Fundacji
Wikimedia, której celem jest gromadzenie wiedzy a nie angażowanie się
w politykę.

Natomiast jakby ktoś chciał poza Fundacją założyć sobie takie Wiki to
zawsze może.

Kiedyś WarX pomógł postawić Wiki Ministerstwu Finansów, które to Wiki
miało służyć właśnie do zgłaszania incjatyw społecznych dokonywania
zmian w prawie, np: propozycji korekt ustaw i rozporządzeń, zgłaszania
błędów w istniejących aktach prawnych itp  - ale projekt upadł po
jakimś czasie.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl