[Wikipl-l] Riva72: ataki osobiste i inne takie

Dorożyński Janusz dorozynskij w wampnm.webd.pl
Wto, 6 Mar 2007, 10:19:10 UTC

/
| Ja zakładam Twoją dobrą wolę, Ty załóż moją w tej wypowiedzi:
| sam sobie zaprzeczasz.

Załóż więc i moją dobrą wolę w tym co napiszę dalej - nie widzę nigdzie
stwierdzenia Banspa, w którym by nie zakładał Twojej dobrej woli, a więc nie
widzę miejsca w którym by sobie przeczył.

| Jeśli jest to "oczywiście złośliwość"
| i dalej "wobec osoby" (czyli, jak mówią prawnicy, nie "w
| sprawie") - to jest to ewidentny atak osobisty, a ja nazywam
| rzecz po imieniu bez eufemizmów

A więc mamy problem. Interpretacji. Dla mnie Twoja jest zbyt poszerzona.
Może pamiętasz Wlosa, który poczuł się osobiście dotknięty, gdy zwróciłem
się do niego nawet nie na "ty", ale "kolego", i pewnie z pewną dozą ironii
mogącej być uznaną za złośliwość. Pewnie uznał, że jakiś smarkacz
przedgimnazjalny śmie tak się odzywać do szacownego z wielu powodów
piędziesięciolatka :-P . Oczywiście miał prawo do takiego odczucia, i
oczywiście było to odczucie przesadnie drażliwe, lub innymi słowy zbyt
poszerzona. Ale gdyby miał jakieś przyciski, to pewnie by mnie zablokował za
impertynencję, brak poszanowania jego godności osobistej ergo atak osobisty.

I w podsumowaniu - mamy problem miary oraz nie zawsze dobrego postrzegania
świata zero-jedynkowo. Takie postrzeganie do prosta droga do języka
hiperencyklopedycznego w kontaktach interpersonalnych. Czyli bez eufemizmów,
szczypt ironii (co dla niektórych może być złośliwością), bez przymiotników,
bez większości rzeczowników i czasowników zresztą też.

Oczywiście proszę tego nie uznać za nawoływanie do pobłażliwości w
przypadkach jak dwa poprzednie epizody kwietniowe. Ale uwazam, że należy
stosować przy tym, i w powyższym przypadku, nasz ulubiony jednakowy zdrowy
wikirozsądek.

	Pzdr., Janusz "Ency" Dorożyński