[Wikipl-l] Wikipedia Beta, 0.5, 1.0, itd.

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Pon, 5 Mar 2007, 18:52:53 UTC

07-03-05, Daniel Koć <kocio w linuxnews.pl> napisał(a):

> Ja tylko słyszałem o pomyśle robienia "stabilnych" wersji haseł. A gdzie
> to można na żywo zobaczyć, mógłbyś podrzucić garść dynam^H^H^H^H^Hlinków? =}

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Version_1.0_Editorial_Team

Gwoli ścisłości to nie jest taka sztuka dla sztuki, tylko proces
selekcji artykułów o wysokiej jakości, które mają trafić na płytę DVD
z anglojęzyczną Wikipedią. Ten projekt polega najpierw na selekcji
dobrych artykułów, następnie na ich szczegółowej analizie i dokładnym
sprawdzeniu wszystkich zawartych w niej faktów, tak jak to się robi w
profesjonalnych wydawnictwach encyklopedycznych. Przy okazji wyszukuje
się też dziury tematyczne w Wikipedii, tzn. zagadnienia, które wg.
osób współtworzących ten projekt powinny być przyzwoicie opisane a
jeszcze nie są.

Efektem ma być minimum 100 000 solidnych, dobrze napisanych i
dokładnie sprawdzonych artykułów encyklopedycznych, które mają
stworzyć solidną encyklopedię z "prawdziwego zdarzenia", mogącą pod
względem jakości rzeczywiście konkurować z najlepszymi wydawnictwami
encyklopedycznymi na świecie.

Projekt ten został poprzedzony projektem pilotażowym o nazwie
Wikipedia 0.5, w ramach których poddano tego rodzaju procesowi
dokładnego sprawdzania i korygowania blisko 2000 artykułów. Wikipedia
0.5 osiągnęła już fazę płyty CD, która jest aktualnie poddawana
beta-testom i zostanie zapewnie niedługo wydana.

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Version_0.5

Nawiasem mówić Kpjas próbował uruchomić w polskiej Wikipedii podobny projekt:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Wikipedia_1.0

ale bez większego echa ze strony społeczności.
--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl