[Wikipl-l] Niestety po raz wtóry

Gemma studio w gemma.edu.pl
Pią, 2 Mar 2007, 22:15:16 UTC

> From: "Piotr "Derbeth" Kubowicz"
> Jak można mówić o błędzie skoro wyraz jest podawany w słowniku
ortograficznym?! Słowo "kobieta" do XIX wieku miało pejoratywne zabarwienie,
będziesz może poprawiał wszystkie jego wystąpienia w Wikipedii bo Polacy
zbłądzili twoim zdaniem?

Otóż, Mój Drogi, nie wiesz o jednej rzeczy, i bardzo proszę przyswój ją
teraz sobie. Informacja, której Tobie do tej pory bardzo brakowało, brzmi
nastepująco: Istnieją dwa rodzaje polszczyzny - potoczna i staranna.

> To jest właśnie POV, którego nie wolno prezentować na Wikipedii. To
_twoim_ skrzywionym zdaniem "unikalny" jest nieprawidłowe. Kolejny człowiek
mądzejszy od, tym razem, Rady Języka Polskiego.

RJP ma sporo innych wad, natomiast zwykle ma rację twierdząc o
dopuszczalności wyrazów. My jednak na Wikipedii posługujemy się wyłącznie
polszczyzną staranną. I dlatego np. nie stosujemy dopuszczalnego "we środę",
tylko piszemy/poprawiamy na "w środę".  I nie używamy na Wikipedii
"pojedyńczy", choć wolno, tylko piszemy/poprawiamy na "pojedynczy".
Przykładów można setki.

Tak więc proszę, stosuj od tej pory wyłąznie polszczyznę staranną.

Beno