[Wikipl-l] Ujednoznacznienia USA

Artur Fijałkowski wiki.warx w gmail.com
Czw, 1 Mar 2007, 00:14:24 UTC

W zadaniach dla botów pojawiło się zadanie:

Przenieść 'Nowy Jork (stan w USA)' na 'Nowy Jork (stan)' [1]

W sumie nie byłem pewny, czy to ma sens, ale zostało to zrobione..

Analogiczne zadanie dotyczy Waszyngtonu.

I teraz moje pytanie:
Czy to ma sens?

Dla mnie nie z kilku powodów:
* łącznie tych ujednoznacznień było kilka (chyba 8), więc 'wszystko albo nic'
* a co jeśli się okaże, że będzie gdzieś jeszcze 'stan' Waszyngton?
Waszyngton USA będzie 'Waszyngton (stan)', a ten drugi 'Waszyngton
(stan gdzie indziej)', 'Waszyngton (gdzie indziej)', jezcze inaczej?
dodam, że disambigi wiosek są robione na zasadzie (zależnie od
konfliktu):
** Waszyngton (Nowy Jork)
** Waszyngton (hrabstwo Jakieś)
** Waszyngton (hrabstwo Jakieś, Nowy Jork)
*: Czyli aby być spójnym disambig stanu powinien wyglądać 'Waszyngton (USA)'
* Dla mnie osobiście słówko ujednoznaczniające (to w nawiasie) powinno
być samo w sobie jednoznaczne - hasła z tym samym nawiasem dotyczą
tego samego. Obecnie będziemy mieć:
** Waszyngton (stan)
** Upojenie (stan)
** Chłopi (stan)

Co z tym robimy?

No i druga sprawa:

Obecnie operatorami botów jest wielu bardzo młodych ludzi, którzy
bardzo się palą do tego, aby mieć ze 100k edycji botem, za to nie do
końca myślą co robią. Dzięki temu istnieje spore ryzyko, że ktoś
kiedyś wrzuci do zadań dla botów coś naprawdę idiotycznego a jakiś
napalony operator to szybciutko machnie.

Co w takiej sytuacji?

Pozdrawiam
AJF/WarX
[1] http://skocz.pl/dldr