[Wikipl-l] Znaczniki

Tomasz Ganicz polimerek w gmail.com
Czw, 12 Lip 2007, 08:36:17 UTC

12-07-07, Przykuta <przykuta w o2.pl> napisał(a):
> To jeszcze raz ja :)
>
> Wczoraj przymierzyłem się do takiej oto strony:
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Pomoc:Znaczniki
>
> Parę osób trochę wczoraj pomogło, ale nadal są tam tagi, których działanie jest nieokreślone - ja ich nawet czasami używam, ale intuicyjnie i do końca to nie wiem co same z siebie robią. Dla tych bardziej skomplikowanych (<span>, <div>) warto byłoby dać po 2-3 przykłady, żeby można było chwycić o co biega.

> [...]

IMHO to w ogóle nie jest dobry pomysł tworzyć taką stronę. Są tam
pomieszane znaczniki xhtml i znaczniki obsługiwane tylko przez
MediaWiki. Generalnie mamy zalecenie, że nie stosujemy w Wikipedii
znaczników xhtml za wyjątkiem bardzo szczególnych przypadków - np:
przy projektowaniu portali. Po to jest wikikod, żeby nie używać
znaczników xhtml.

--
Tomek "Polimerek" Ganicz
http://www.poli.toya.net.pl