[Wikipl-l] Wybory do Rady Powierniczej

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Śro, 4 Lip 2007, 10:03:40 UTC

Dla mnie jest mniej ważne, skąd pochodzi kandydat. Oczywiście, najlepiej, żeby był z Europy, by w Radzie był ktoś, kto rozumie europejskie problemy i reprezentował w radzie europejski punkt widzenia. Niebezpieczeństwem dla Rady jest jednak nie tylko amerykocentryczność, ale też wikipediocentryczność. Przejrzałem prezentacje wszystkich kandydatów i większość ma poza Wikipedią i Commons jedynie bardzo sporadyczne edycje. Niektórzy pisali np. "bardzo sporadycznie edytuję Wikibooks" mając mniej niż 50 edycji, czyli w zasadzie nic. Jak Rada ma pomagać siostrzanym projektom Wikipedii, skoro ich w ogóle nie rozumie, nie ma z nimi kontaktu, zapewne nie wie do końca, czym są i czego chcą?

Uważam, że podstawowym obowiązkiem członków Rady jest edytowanie od czasu do czasu, by nie stracić kontaktu z rzeczywistością; by nie zapomnieli, o co chodzi w tym wszystkim: nie o zdobywanie kasy dla samej kasy, ale o to, by projektom wiodło się lepiej, by prezentowały coraz lepszą jakość. Z obecnych kandydatów trzech jest aktywnych na Wikisource, trzech jest (albo było) aktywnych na Wikinews i na tym koniec. Nie zalicza się do nich żaden Polak i z tego powodu w ogóle nie biorę polskich kandydatów pod uwagę. Rada jest obecnie tak bardzo przechylona w stronę Wikipedii, że uważam, że konieczne jest wprowadzenie do niej kogoś, kto rozumie siostrzane projekty - to znaczy, sam bierze w nich udział. Nie może być tak, że Rada myśli "Wikimedia" a mówi "Wikipedia". Dochodzi już do tego, że niektórzy kandydaci (Kate) mają w programie zamknięcie projektów siostrzanych.

Ogólnie w wyborach nie podoba mi się, że w prezentacjach jest tak dużo pustej mowy (cytaty: "musimy dzielić się wiedzą", "nasze społeczności są jednocześnie cenne i różne") a mało konkretów. Nie jest łatwo wybrać dobrego kandydata. Zamierzam zagłosować na Eloquence lub Yanna, ponieważ są z Europy, mają udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu, praktyczną wiedzę o siostrzanych projektach oraz widziałem na IRC-u, że są otwarci na dyskusje.

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Wikisłownik to więcej niż słownik! Sprawdź: http://pl.wiktionary.org/