[Wikipl-l] praca magisterska - Wolność i wied za - -aksjonormatywny wymiar Wikipedii

Michał Buczyński sandbox w o2.pl
Wto, 3 Lip 2007, 06:26:26 UTC

Re: Koć.

Jako inny autor pracy na temat Wikipedii, który też w wersji magisterskiej nie ustrzegł się bodajże przynajmniej dwóch nieścisłości, które, gdy zauważyłem je już po złożeniu i recenzji, mnie zdenerwowały, mogę chyba pokręcić nosem. :]

> * "obecnie większość programistów oraz administratorów sieci korzysta
> właśnie z Linuksa, a nie Windowsów" (s. 8) -- rozumiem sens, ale byłbym
> ostrożny z aż tak optymistycznym szacowaniem =}

Jak wspomniał Kocio, {{Źródła}} :P

> * " [...] artykuły zamieszczane w niej nie są objęte prawami autorskimi.
> Autor hasła do Wikipedii automatycznie z nich rezygnuje, godząc się na
> to, że będą one wielokrotnie powielane" (s. 8) -- zrzeka się oczywiście
> tylko części praw autorskich, a brzmi jakby rezygnował ze wszystkich
> (czyli tzw. domena publiczna -- public domain)

To drugie to błąd rzeczowy. Autor nie rezygnuje z praw autorskich, jedynie udziela licencji na daną postać.

> * "Pierwotny ruch wolnego oprogramowania Stallmana jest bardziej
> radykalny, głosząc nieetyczność oprogramowania komercyjnego" (s. 41)

Nieścisłość. GPL nic nie mówi o komercyjności. Stallman sprzeciwiał się jedynie własnościowości. Kwestia sposobu zarabiania przez programistę na chleb była potraktowana skrótowo, ale np. programista może zarabiać pisząc kod na życzenie albo dystrybuując np. postać skompilowaną(!).

> Jednak generalnie nie miałem się do czego przyczepić tak naprawdę --
> gratulacje, porządna robota! Szkoda, że nie można poprawić tych kilku
> nieścisłości. =}

Ależ można. Zrobić wersję 1.01, 1.02... :):)

Sam sobie obiecuję, że doszlifuję swoją pracę i dopiero ją opublikuję. A tu miesiące lecą, a ja bez czasu. :/

Pozdrawiam serdcznie, do szerszej publikacji też zachęcam,
a sam postaram się wypracować czas na przeczytanie całości. :)

michał "aegis maelstrom" buczyński