[Wikipl-l] Czy Polska Wikipedia (WMP) może być pozwana do sądu ?

Kpjas kpj w gower.pl
Pią, 20 Kwi 2007, 08:03:24 UTC

On 4/20/07, Tomasz Ganicz <polimerek@> wrote:

> Wikipedii jako takiej nie, bo nie jest żadną osobą prawną. Za treść
> Wikipedii jako całości odpowiada amerykańska Fundacja Wikimedia, zaś
> za poszczególne wpisy odpowiadają ci to ich dokonują. Dziennikarze
> często piszą o pozywaniu Wikipedii - w sensie skrótu myślowego, bo
> informacja o tym, że ktoś pozwał Fundację nie jest taka atrakcyjna. A
> wniosek Wayne'a Crookes'a przeciw Fundacji został parę dni temu
> oddalony przez kanadyjski Sąd Najwyższy.

Chodziło mi o polskie warunki. Na WP-En jest kategoria "Living people"
głównie żeby lepiej monitorować osoby żyjące, których mogą dotyczyć
nadużycia typu [[:en:Seigenthaler controversy]]. Teoretycznie w WP-Pl
może się zdarzyć podobna sprawa, więc czy WM Polska może zostać
pozwana/zmuszona wypłacić odszkodowania/zbankrutować  ? (IANAL) Czy
"poszkodowany" jest odsyłany do WMF ?

Pozdrowienia,
Kpjas.