[Wikipl-l] Niestety

Kpjas kpj w gower.pl
Nie, 29 Paź 2006, 07:16:57 UTC

On 10/28/06, Piotr Derbeth Kubowicz <derbeth@> wrote:
> Poprawiając dzisiaj po raz któryś POV w artykule postanowiłem z ciekawości sprawdzić, jak często używane jest słowo "niestety" na Wikipedii. Spodziewałem się, że dużo, ale zaskoczyło mnie 11/20 stron wyników (wewnętrzna wyszukiwarka na Wikipedii jest tak felerna, że ciężko stwierdzić, ile naprawdę tam jest). To dużo. Tak właściwie, jako encyklopedia i to stosująca NPOV właściwie nie powinniśmy używać słowa "niestety". Lista haseł, które go używają, stanowi pierwszy krąg podejrzanych o gwałcenie NPOV.

> [...]

Słuszna uwaga Derbeth, ale sprawy związane z POV nie są tak palące
artach WP-PL en masse, za to na pewno tego typu stwierdzenia
"niestety", "wybitny", "sławny", "znakomity" oraz weasel words, należy
bezwzględnie rugować (i wymagać) w medalowych i dobrych artach.

Pozdrowienia,
Kpjas.

--
Wikipedia - World's Greatest http://www.wikipedia.org