[Wikipl-l] ODP: Ile jest warta Wikipedia ?

A.P.W. apw.wiki w gmail.com
Sob, 28 Paź 2006, 08:05:15 UTC

> (docelowo)
>
> Właśnie przed chwilą na listę
> foundation-l poszło ogłoszenie, że Jimbo zrzekł się stanowiska
> przewodniczącego tego Zarządu i Zarząd wybrał na swojego szefa,
> francuzkę, Anthere, zapracowaną matkę dwojga dzieci, (...)

Nie ma pewnie co dramatyzować ani w jedną, ani w drugą stronę. Też uważam,
że wartość Wikipedii jest czysto hipotetyczna, bo zakłada stan jaki jest
obecnie, podczas gdy ewentualna komercjalizacja przedsięwzięcia oczywiście
stan ten drastycznie zmienia.

Z drugiej jednak strony warto pamiętać, że - analizując właśnie wiadomości z
foundation-l - Florence Devouard została Przewodniczącą Rady Powierniczej
tylko dlatego, że tak chciał Jimbo Wales, który pragnie skupić się na
propagowaniu samej idei (jak sam twierdzi). Gdyby nie chciał, takiej zmiany
by nie było. Jego wpływ na Fundację pozostaje zatem przemożny, co zresztą
samo w sobie nie wydaje mi się niczym strasznym. Demokratyczny charakter nie
należy do istoty fundacji (w przeciwieństwie np. do stowarzyszeń).

> Tomasz "Polimerek" Ganicz

Z poważaniem,
A.P.W.