[Wikipl-l] Linki do projektów siostrzanych

Piotr "Derbeth" Kubowicz derbeth w wp.pl
Pią, 27 Paź 2006, 14:41:55 UTC

Dnia Fri, 27 Oct 2006 16:28:08 +0200, Przykuta napisał(a):

> Tzn. tu jest taka zagmatwana sytuacja, że one są po prawej, a nie po lewej stronie (jak linki zewnętrzne) i trochę się to rozjeżdża. Dobry byłby kumulatywny szablon, do którego mozna by doklejać linki do siostrzanych.

Dla mnie akurat to jest dodatkowa zaleta korzystania z ramek-szablonów, bo przez takie umieszczenie 1) odróżnia się linki do projektów siostrzanych od linków zewnętrznych 2) oszczędza się miejsce - można więcej zmieścić.

Tak w ogóle, linki do projektów siostrzanych są czym innym od linków zewnętrznych choćby z technicznego punktu widzenia - pierwsze robi się tak, jak do Wikipedii, a drugie przy użyciu odmiennej składni. Dlatego też często umieszczam linki do projektów siostrzanych w sekcji "zobacz też" (gdy istnieje), bo te linki tak naprawdę nie są zewnętrzne - pozostawiają użytkownika w obrębie projektów Wikimedia, mających podobny interfejs i organizację. Różnice między różnymi projektami jeszcze bardziej zmaleją, gdy wprowadzony zostanie single login. Linki zewnętrzne są często pełne reklamowego śmiecia, natomiast link do siostrzanego projektu daje gwarancję, że niczego podobnego nie będzie, więc moim zdaniem zasługują na oddzielenie od zbieraniny różnych linków i postawienie obok linków wysokiej jakości do innych haseł w Wikipedii w sekcji "Zobacz też".

--
Piotr 'Derbeth' Kubowicz
Jabber id: derbeth w jabber.wp.pl

Pomóż Wikibooks stworzyć największy zbiór otwartych podręczników! http://pl.wikibooks.org/