[Wikipl-l] adresy numeryczne w linkach zewn. (Re: Paczka WikiPL-l, Tom 39, Numer 2)

Krzysztof Burghardt krzysztof w burghardt.pl
Śro, 4 Paź 2006, 06:53:36 UTC

> Message: 12
> Date: Tue, 03 Oct 2006 19:21:30 +0200
> From: PB <banssp w gmail.com>
> Subject: [Wikipl-l] adresy numeryczne w linkach zewn.
>
> Chciałem zapytać, czy coś mi umknęło -- zauważyłem, ze bot zmienia
> adresy prv.pl na ich formy numeryczne (http://tinyurl.com/s9lg5),

Umknęło Ci zablokowanie *.prv.pl na filtrze antyspamowym.

> możliwe przecież, że tymczasowe. Wydawało mi się, że większy jest sens
> zamieszczać aliasy, bo zawsze ktoś przypilnuje, żeby ten alias wskazywał
> na aktualny serwer, niż numery ip, które zmieniać się czasem potrafią.

Aliasy prv wskazują głównie na aktualną reklamę :> Dodatkowo zawsze
zwracają kod HTTP 200 więc nie można robotem sprawdzić czy strona jeszcze
działa.

> Czy to jest taki sposób, żeby ominąć akurat *.prv.pl na potrzeby filtra
> antyspamowego?

Tak, inaczej żadnej z stron z linkiem do prv.pl nie da się edytować.
Oczywiście są też strony które nie mają ramki (nie wiem czy są aliasem), i
których nie można poprawić (chyba, że ktoś poda metodę poprawy). Niedługo
dopisze je do białej listy.

> I czy to gdzieś było dyskutowane? Wiele spraw mnie ostatnio ominęło,
> byłbym wdzięczny za ew. link do dyskusji, który by mnie może oświecił w
> tej sprawie.

A o czym tu dyskutować? Albo zrobimy białą listę na ~800 pozycji albo
poprawimy tę kilkaset aliasów.

Pozdrawiam,
--
Krzysztof Burghardt <krzysztof w burghardt.pl>
http://www.burghardt.pl/