[Wikipl-l] Dane osobowe

A.P.W. apw w op.pl
Śro, 4 Paź 2006, 09:26:08 UTC

> posłem też nie
>
> To artykul bedzie strasznie krotki ;). Sa to dane historyczne, i mysle
> ze powinny byc w taki czy inny sposob uwiecznione, bo moga byc kiedys
> dla kogos przydatne.
>
> --
> Semper Fidelis
>
> Adam Klobukowski

   Nie dramatyzujmy z tą encyklopedycznością, bo wyjdzie na to, że
najbardziej "ency"-file będą teraz przeszukiwac same teksty artykułów pod
kątem czy aby na pewno każde zdanie jest encyklopedyczne, sami doprowadzając
całą kwestię do absurdu.

   Co do danych osobowych odnośnie organizacji społecznych pozwolę się tutaj
powtórzyć.
   Zgodnie z art. 13 Konstytucji wszelkiego rodzaju organizacje muszą
zapewnić jawność swoich struktur organizacyjnych, zaś art. 54 ust. 1
Konstytucji zapewnia każdemu m.in. wolność pozyskiwania i rozpowszechniania
informacji, która zgodnie z art. 31 ust. 3 Konstytucji może być ograniczana
jedynie w drodze ustawy i jedynie wówczas, gdy jest to niezbędne ze względu
na bezpieczeństwo lub porządek publiczny, ochronę środowiska, zdrowie i
moralność publiczną albo wolności i prawa innych osób. Tutaj nic takiego
m.zd. nie występuje. Stworzenie hasła opisującego uprawnienia jednego z
organów w ramach tych struktur jest w mojej ocenie chronione właśnie przez
art. 13 oraz art. 54 ust. 1 Konstytucji. Przedstawienie tego w formie jak w
poddanym głosowaniu haśle praw autorskich nie narusza, zważywszy przede
wszystkim informacyjny charakter i wspomniane gwarancje konstytucyjne. Co
innego, gdyby np. dokładnie takie same postanowienia zostały przyjęte w
statucie innej organizacji. --A.P.W. 14:13, 7 wrz 2006 (CEST)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:SDU/Komendant_chor%C4%85gwi

   Natomiast ograniczenie w postaci braku adresu, telefonu, itp. to właśnie
przejaw ochrony uzasadnionej ważnym interesem prywatnym, dopuszczalne w
świetle art. 31 ust. 3 Konstytucji. Zresztą nie jest on Proszę zauważyć, że
nie jest ono zresztą bezwzględne. W KRS, który jest rejestrem w pełni
jawnym, dla osób fizycznych wpisuje się m.in. nr PESEL, a więc unikalny
numer danego obywatela, pozwalający na ustalenie danych adresowych, nr
dowodu osobistego lub innego dowodu tożsamości, poprzednie nazwiska i
imiona, itp.

Z poważaniem,
A.P.W.