[Wikipl-l] Administrator

Artur Fijałkowski wiki.warx w gmail.com
Pon, 28 Sie 2006, 12:00:51 UTC

06-08-28, Bartek Szumski <szumyk w poczta.onet.pl> napisał(a):
> From: "Artur Fijałkowski"
> # kasowanie artykułów jest o tyle ważne, że ktoś to musi robić
> jakoś nigdy nie było z tym problemów - zauważyłeś ?
Problemy były, tylko ty nie zauważyłeś - np. ponad 2k (słownie: dwa
tysiące) nieotagowanych grafik, które zostały skasowane

> # patrolowanie OZ jest esencjonalne, bo dziennie powstaje masa wandalizmów
> jakoś nigdy nie było z tym problemów - zauważyłeś ?
Były, tylko ciebie wtedy nie było na OZ, jak był przeprowadzany masowy
atak wandalbotem (dokładnie rok temu)

> # co to znaczy ''gardłuje w dyskusjach'' ?
>
> np.: taki light (może nie poczujesz się urażony cytatem twoim)... w ramach
> pytań do kandydata na administratora
>   1.. Ilu adminów potrzeba, aby wymienić żarówkę?
>   2.. Ilu adminów potrzeba, aby powstrzymać wandala przed wykręceniem
> żarówki?
>   3.. Jak sprawić, aby niezalogowany wandal nie wykręcił żarówki, a inni
> ludzie z jego osiedla mogli wymieniać żarówki?

Jeżeli nie zrozumiałeś pytania, to trudno... aczkolwiek:
* pierwsze pytanie to żart,
* drugie pytanie już takim nie jest - to konkretne pytanie, czy admin
SAM powinien decydować o zakładaniu blokady, czy przeprowadzać
konsultację
* trzecie pytanie to poważne pytanie technicnze dotyczące mechanizmu,
z którego chyba z połowa adminów nie zdaje sobei sprawy

> # boty w perlu pisze według moich wyliczeń 4 adminów: kb, taw, tsca, WarX
>
> o 4 za dużo, a na pewno o 3

Czyli można tylko używać botów napisanych w pythonie (py wikipedia) ?
A może każdy, kto umie programować i chciałby pomóc musi najpierw
zapytać szanownej komisji, która mu powie, czy wolno ?

> # a dla mnie żadnym administratorem jest ktoś, kto przez prawie dwa
> lata admiństwa ma mniej ''admińskich'' akcji niż ci w/w w ciągu
> miesiąca.
>
> buhahaa - współczuję - naprawdę wikipedioholizm można uleczyć - może
> zaaplikować ci bana ?

Buahaha pomimo masy roboty mam mniej ''edycji'' niż ty, czyli to ty
potrzebujesz leczenia

> # bycie adminem to również ryzyko, że nawet siedząc po 6-8 godzin na
> wikipedii braknie czasu na to, aby chociaż jeden art w tygodniu
> napisać - ot takie ryzyko zawodowe
>
> NIE - według mnie takim osobom należy automatycznie odbierać uprawnienia
> administratora !!

To zrób mi RFC bo przez ostatni rok napisałem < 10 artykułów

> ale w tym temacie na PEWNO nie przekonamy się wzajemnie

> # Nie ma nic gorszego niż administrator z poczuciem misji
>
> Nie ma nic gorszego niż nawiedzony cieć, któremu wydaje się że to jest JEGO
> Wikipedia.

I tu się wpełni zgadzamy

> # Propozycja krótkiego referatu na w/w temat: ''AutoBot jako zabawka
> nieodpowiedzialnego administratora z misją - 5 powodów, dla których
> powinien zostać wyłączony''
>
> Referaty to ja pisałem w liceum i na studiach. Jak już pisałem staram się
> pisać Wikipedię, a nie nikomu niepotrzebne referaty o wyczynach Botów.
> Powody były podawane wielokrotnie. Tylko niektórzy są odporni na wszystkie
> argumenty

Ja tu liczyłem, że chociaż zerkniesz na strone użytkownika AutoBot,
obejrzysz wkład i licznik edycji - wtedy stałoby się dla ciebie jasne,
że pewne boty są potrzebne ...

A co do meritum:
Nie wiem, co w tobie wywołało taką niechęć wobec botów i innych
administratorów, jeżeli sprawa osobista, to trudno, lecz jeżeli masz
jakieś poważne zastrzeżenia, to chętnie je poznam...

No i tak na wesoło na koniec:

Z tego co wiem. to (ale mogę się mylić):
# tsca używa bota napisanego przez siebie (perl)
# taw używa bota napisanego przez siebie (perl)
# WarX używa bota napisanego przez tawa (perl)
# kb używa bota napisanego przez siebie (perl)
# dodek używa py wikipedia (python)
# interwiki boty używają py wikipedia (python)
# klika osób używa MS Word (Visual BASIC ?)
# kilka osób używa nie wiem czego...

Niezależnie od tego, co kto używa, to bot jest zabawką dla PROGRAMISTÓW.

Pozdrawiam
AJF/WarX