[Wikipl-l] Do czego są potrzebni administratorzy

nemo5576 w tlen.pl nemo5576 w tlen.pl
Pią, 25 Sie 2006, 16:14:15 UTC

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Michal Rosa
Do: Polish Wikipedia mailing list <wikipl-l w wikipedia.org>
Data: Fri, 25 Aug 2006 18:13:58 +0930
Temat: [Wikipl-l] Do czego są potrzebni administratorzy

> Przykładowo mogłoby to wyglądać tak, że &quot;dobrzy Wikipedyści&quot; mieliby
> przycisk &quot;cofnij&quot;, możliwość pół-zabezpieczania stron i powiedzmy
> przesyłania plików, ale nie
> mieliby możliwości całkowitego zabezpieczania strony, usuwanie stron
> czy blokowania
> użytkowników.

I wtedy nasz zaufany widząc ze ktoś właśnie wandalizuje po kolei obserwowane przez niego artykuły w jednym okienku bedzie sobie revertował, a w drugim szukał jakiegoś właśnie aktywnego admina który łaskawie zabanuje wandala. Takie rozwiazanie bez wątpienia ułatwi wszystkim zycie. Sorry, ale uważam cały pomysł za bezsensowny. Możliwość szybkiego revertowania, blokowania uzytkowników i zabezpieczania stron to trzy uzupełniające się narzędzia pozwalające na likwidacje wandalizmów (blokujemy wandala, a następnie cofamy jego edycje, a jeśli uparcie wandalizuje jedną stronę z różnych IP zabezpieczamy strone ). Obdarzanie kogos częścią z nich jest bez sensu.

Żądanie od kandydatów na administratorów deklaracji że będą aktywni na OZ (na marginesie jak aktywni? godzine, dwie, trzy dziennie? mają wykonać dziennie 10, 20, 50 revertów?) spowoduje że chętnych bedzie niewielu a większość seryjnych wandali zdąży przed blokiem zwandalizowac więcej stron.

A najpoważniejszym argumentem przeciw jest IMHU problem weryfikacji administratorów. Kto będzie oceniał ich zaangażowanie na OZ? Jeśli administrator X będzie się obijał to co? Farsa zwana RFC? Kolejna tura telenoweli pod tytułem "Regulamin odwoływania administratora"?

Tomasz "Nemo5576" Górny