[Wikipl-l] Patrolowanie zmian (było: Can German engineering fix Wikipedia?)

Dr Stan Zurek zureks w gmail.com
Czw, 24 Sie 2006, 11:09:31 UTC

Ja bym to widział tak. "Uprawnienia" do akceptowania zmian/patrolowania (jak
zwał tak zwał) powinni posiadać tylko:

a) wszyscy administratorzy
b) osoby z ponad 1000 edycji, które z jakichś tam powodów nie chcą być
adminami, a którzy z całą pewnością nie nadużywaliby takich uprawnień -
powinno się odbyć stosowne głosowanie (niestety).

Specjalne uprawnienie sprawdzacza niestety musi być. Co więcej nie może być
przyznawane automatycznie przez system, bo wówczas osoby "wiosenne" (jak to
ktoś pięknie i poetycko określił), mogą sobie nabić szybko licznik
przecinkowymi edycjami a potem rozrabiać do woli - większość bowiem skupi
się nowych zmianach, a nie na już zaakceptowanych "patrolach", które z
definicji powinny być OK.

Przestrzegałbym przed zbyt niskim progiem edycji (np. 100), ponieważ bardzo
dobrze pamiętam jak niedawno miałem 1000 edycji i ktoś mnie za uszy
zaciągnął na kandydowanie na PUA - po zostaniu adminem nauczyłem się jeszcze
bardzo wielu rzeczy (zresztą cały czas się uczę jak każdy z nas), a w wieku
100 edycji to nie miałem pojęcia pewnie o ponad 50% mechanizmów.

Na dzień dzisiejszy nie obawiałbym się jednak, że zbyt mała ilość adminów
nie będzie w stanie "obsłużyć" wszystkich zmian. Przy użyciu pop-upsów
większość patroli można wykonać niemal od ręki (i to spokojnie nawet do
setki przy jednej sesji pomiędzy przerwami na kawę). Tylko wtedy właśnie
przydałaby się jakaś nowa strona specjalna - na której dynamicznie byłby
generowany wykaz wszystkich "niesprawdzonych" edycji - pozwoliłoby to na
szybsze wyszukiwanie takowych, tudzież na dodarcie do "starych" edycji,
które bardzo szybko znikają z Ostatnich Zmian.

Pozdrawiam serdecznie

Zureks

PS. A może jednak poczekać i zobaczyć jak Niemcy sobie poradzą? Jeśli im nie
wypali, to może dać sobie spokój...