[Wikipl-l] WikiBottom, czyli w jakiej kolejności ustawiamy sekcje na końcu/dole artykułu? Propozycja zaleceń edycyjnych

Artur "Lion" Lewandowski lion w bydgoszcz.com
Pon, 14 Sie 2006, 19:00:52 UTC

Witam serdecznie!

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:LION/WikiBottom

W jakiej kolejności ustawiamy sekcje na końcu/dole artykułu? -
propozycja głosowania nad zaleceniami edycyjnymi...

Już raz poruszałem ten problem w BARze:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Kawiarenka/Artyku%C5%82y#Kolejno.C5.9B.C4.87_.22na_dole.22_artyku.C5.82u.2C_czyli_zobacz_te.C5.BC.2C_linki_zewn.C4.99trzne_etc.

Lecz niestety nie doszliśmy do żadnego finalnego wniosku. Wymieniono
trochę uwag i... koniec. Szkoda...

Dlatego też przejrzałem wszystkie 168 Artykułów na medal (stan z dnia
14. sierpnia 2006) jako podstawę opracowania statystycznego celem
określenia kolejności "dołu artykułu" ("Zobacz też", "Linki zewnętrzne",
"Bibliografia", "Przypisy").

Wyniki przedstawiam na [[Wikipedysta:LION/WikiBottom]] oraz zrzut z
arkusza kalkulacyjnego w pliku www.lion.to.pl/WikiBottom.pdf.

Zapraszam serdecznie do dyskusji.

Zdawałoby się, że problem jest błahy, jednakże wystarczy spojrzeć na
moje wyniki, by zauważyć, że... brakuje ujednolicenia. Sprawia to
wrażenie niepotrzebnego chaosu... a sprawa dotyczy przecież wieeeelu
artykułów na całej Wikipedii.

Tutaj rozpatrzyłem jedynie 168 artykułów na medal, wizytówki naszej
Wikipedii, a niestety... Okazało się, że jest multum możliwości. Szkoda...

Myślę, że poważna dyskusja i głosowanie powinny rozwiązać ten problem i
ustalić "raz na zawsze" zasady, którymi kierowaliby się WSZYSCY
Wikipedyści... Czyż tak nie lepiej? ;)

z poważaniem
Artur Lion