[Wikipl-l] blog redaktora - Lodzermensch

Łukasz Garczewski tor w oak.pl
Pon, 3 Kwi 2006, 12:11:39 UTC

Gemma wrote:
> A ja powiem brutalnie po raz kolejny - jakbyście się nie wygłupiali w te
> zabawy z RPG i zdobywanie punktów, toby było dwa razy mniej problemów z tego
> typu osobmi, jak również Pietrasem. I idę o zakład, że zaraz rzuci się na te
> punkty kolejne dziecko, czyli ten Solik przepisujący artykuły z encyklopedii
> popularnych dla młodzieży oraz czasopism ilustrowanych.

No i co z tego, że się rzuci? Nawet jak się rzuci, to z pewnością dzieki
temu zrobi wiele dobrego dla odmiany.

Nie chcesz się bawić to się nie baw, ale spójrz na to obiektywnie i
zobacz jaką ilość artykułów poprawiają ludzie, którzy się w to bawią.
Zauważ, że wykonują pracę dość żmudne, choćby dodawanie linków do innych
projektów, czy też dodawanie interwiki. To nie jest specjalnie
spektakularne zajęcie, ale ktoś to musi robić.

Niektórzy (jak ty) robią to i już. Po prostu.

Niektórzy lubią jak ich ktoś czasem poklepie po plecach i powie
"Odwalasz kawał dobrej roboty, wiesz?"

I w żadnej z tych dwóch postaw nie ma nic złego. Tak jak nie ma nic
złego we współzawodnictwie. Współzawodnictwie między projektami (kto ma
więcej artykułów, kto ma lepsze, etc.) jak i między użytkownikami. Nie
lubisz się ścigać, też dobrze. Ale pozwól to robić tym, którzy lubią.

> To RPG to jest taki lep dla wszystkich nieudaczników, którzy nie mogąc
> inaczej udowodnić swojej wartości, rzucają sie na zabawę z punktami, a potem
> zostaja rozbabrane tematy, jak już nie ma po co dalej pracować - typu
> zaczęte portale.

W razie gdybyś nie zauważył - na Wikipedii niemal wszystko jest
rozbabrane. Nieskończone? Fajnie. Ktoś kiedyś przyjdzie i to dokończy.
Jak wszystko w tym projekcie.

> No i trzeba zabronić komitetu powitalnego dla wszystkich poniżej dość
> wysokich limitów, bo od dłuższego czasu głównie różne świry i nowicjusze
> witają nowych.

Uprasza się o nie wyzywanie innych użytkowników od świrów. Nigdy. Dziękuję.

--
Pozdrawiam,
Łukasz 'TOR' Garczewski