[Wikipl-l] fr.wikiquote

zero zero w wp.pl
Nie, 2 Kwi 2006, 18:51:25 UTC

Dnia 2-04-2006 o godz. 4:42 szwedzki napisał(a):

> Prawdopodobnie poszło o masowe wrzucanie cytatów z bazy danych,
> chronionej prawem autorskim, bądź przekopiowanie całej bazy.
>
> http://meta.wikimedia.org/wiki/Closure_of_French_Wikiquote
>
> Trudno mi sobie wyobrazić podobny przypadek w Polsce.

jak juz wspomniano twórcze bazy chronione sa PA, a nietwórcze ustawa o bazach. Nie mozna wpadac w przesade (co czeste jest w tym srodowisku) i spokojnie korzystac z np. bazy kodów pocztowych. Kazdy z nas moze zrobic samemu taka baze i nie bedzie mial monopolu na wiedze o kodach pocztowych. Uwazac trzeba na zmylki, byla juz o tym mowa.

Wracajac do cytatów, tu beda glównie twórcze bazy danych. Takie bazy o ile nie sa znacznych rozmiarów oraz nie sa przeniesione w 100%, wymieszane z innymi cytatami nosza znamiona innego wyboru i sa innym utworem.

Nie chce oceniac fundacji, bo nie mam pelni wiedzy, ale dla mnie przyjeta idea "wolnosci" jest utopijna. Zamiast budowac baze wiedzy dla ludzkosci, wszyscy caly czas martwia sie o tych, którzy moga chciec na naszej pracy zarobic.

zero