[Wikipl-l] fr.wikiquote

Łukasz Garczewski tor w oak.pl
Nie, 2 Kwi 2006, 11:10:18 UTC

Daniel Koć wrote:
> "After analyzing the data contained in the fr.wikiquote site, the
> Wikimedia Foundation has determined that the material stored in the
> fr.wikiquote database does not provide the basic assurance of legal
> soundness necessary to the permanence of the project. Therefore, the
> site will be entirely taken down to be erased and relaunched. A policy
> requiring greater traceability of quotations will be put in place on
> fr.wikiquote version II. This action has been taken for the benefit of
> all Wikimedia Foundation projects. "
>
> [ http://fr.wikiquote.org/wiki/Accueil ]

> [...]

Cytaty jako takie chronione prawem autorskim nie są. Natomiast już ich
kompilacje i zbiory (w tym formatowanie, sposób prezentacji, przypisy,
etc.) owszem. W oparciu o dokładnie tę samą zasadę poszczególne cytaty
na polskich Wikicytatach są PD, ale już cały artykuł jest na GFDL.

Dodatkowo, we Francji obowiązuje prawo chroniące bazy danych (nie mam
pojęcia, czy mamy coś takiego w Polsce, raczej nie), które było podstawą
oskarżeń o NPA w stosunku do fr.wikiquote.

Jakieś pytania? :)

--
Pozdrawiam,
Łukasz 'TOR' Garczewski