[Wikipl-l] NPA - Julian Skelnik

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Sob, 1 Kwi 2006, 21:44:08 UTC

Alek Tarkowski napisał(a):

> Musze przyznac, ze jestem zszokowany wypowiedzia p. Julo nt. praw
> autorskicj. Wychodzilem dotychczas z zalozenia, ze tworcy Wikipedii,
> jako flagowego projekt tworzenia otwartych tresci i wolnej kultury,
> rozumieja i szanuja zasady prawa autorskiego. Bo tak sie np. sklada, ze

Rany, nie róbcie z tego burzy w szklance wody, proszę...

Zapewniam cię, że ci świadomi rozumieją - a przynajmniej starają się
rozumieć, bo nie zawsze jest to niestety jasne. Sprawdź ile jest na
codzień upierdliwej roboty przy sprawdzaniu wątpliwości i naprawianiu
problemów z NPA, to powinno cię uspokoić. Nie bierz tamtej wypowiedzi za
  postawę wrogą prawom autorskim, to jest tylko opinia na liscie.

> a jesli chodzi o zglaszanie sprawy do organow scigania, o ile nie chcemy
> miec do czynienia z ekstremizmem prawnym to powinnismy sie cieszyc, ze
> ludzie najpierw zalatwiaja sprawy polubownie, a nie okazywac wobec nich
> slabo zawoalowana i trudna do zrozumienia niechec.

Cóż, co do niechęci to nie moja sprawa, ale (poza upominaniem i
blokowaniem) możemy tylko za pomocą checkuserów sprawdzić, spod jakiego
IP się logował dany Wikipedysta. Resztę śledztwa musi już przeprowadzać
instytucja, która ma prawo sprawdzać u dostawców Interntu, kto
konkretnie wtedy korzystał z tego IP - my tego zwyczajnie nie możemy
zrobić.

Pewnie więc bez udziału policji się nie obędzie, jeśli człowiekowi
zależy na ustaleniu osoby odpowiedzialnej za to naruszenie jego praw,
choćbyśmy nawet chcieli załatwić to polubownie. Zakładam, że z jakichś
powodów nie doszło do porozumienia przez zwykłe narzędzia typu strona
dyskusji, względnie posłanie e-maila, jeśli takowy był podany i
aktywowano wysyłanie mejli z Wikipedii.

--
Nie idź do pracy.
Nie idź do pracy.