[Wikipl-l] NPA - Julian Skelnik

Piotr Calus lotan.public w gmail.com
Sob, 1 Kwi 2006, 18:31:11 UTC

Witam

Kilka dni temu (27 marca) zauważyłem wpis na stronie dyskusji artykułu
Centrum Wyszkolenia Sanitarnego, w którym pan Julian Skelnik
twierdził, że naruszono jego prawa autorskie. Plagiatorem okazał się
wikipedysta Buli. Osobny wpis znalazł się na jego stronie dyskusji
http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Centrum_Wyszkolenia_Sanitarnego
http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dyskusja_Wikipedysty:Buli&oldid=2919517#Prosz.C4.99_o_wyja.C5.9Bnienia

Ostatecznie autor zdecydował się jednak na udostępnienie
przekopiowanej części artykułu, co potwierdził w korespondencji -
informacja na http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Strony_podejrzane_o_naruszenie_praw_autorskich
oraz dodał:

> Jednocześnie zaznaczam, że jeśli zdecyduję się wyciągać
> konsekwencje, to jedynie wobec wikipedysty Buli.

Sprawa wyglądała na zakończoną, pan Skelnik stwierdził, że w miarę
możliwości czasowych będzie rozwijał artykuły. Dziś rano (2006-04-01)
otrzymałem kolejny list:

--- początek cytatu ---

Piszę do Pana, bo w sprawnie pomógł Pan przy poprzednim naruszeniu praw
autorskich przez wikipedystę Buli.
Przyznam, że jestem trochę zaniepokojony skalą zjawiska. Czy istnieje
możliwość uzyskania danych które pozwoliły by na pociągnięcie do
odpowiedzialności użytkownika wikipedii naruszającego prawa autorskie?
Szukanie historyka z dwójką dzieci może być mało skuteczne.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dyskusja:Centrum_Wyszkolenia_Kawalerii

--- koniec cytatu ---

Moje aktywne uczestnictwo w projekcie jest dość krótkie i nie czuję
się na siłach, żeby kontynuować tę sprawę. Proszę o pomoc.

Pozdrawiam
--
Wikipedysta:lotan