[Wikipl-l] Prima aprilis w Unicodzie

Daniel Koć kocio w linuxnews.pl
Sob, 1 Kwi 2006, 00:29:54 UTC

Ktoś znów wykorzystał mechanizm unicodowy do zabawy i stworzył fałszywe
konto "Kwiecień" (%D0%9Awiecie%C5%84), z którym wpisał się na PUA z
notatką, że jego wkład został usunięty. W rzeczywistości jest to nowe
konto, więc oczywiście i wkład ma nikły. Zrewertowałem ten dowcip, ale
coś mi nie wychodzi blokada konta dowcipnisia.

Problem unikodowych fałszywek ewidentnie wymaga szybkiego
rozstrzygnięcia. Nie wiem, do jakich doszliście wniosków a propos
fałszywych Selen, ale mój wniosek racjonalizatorski jest taki, żeby
zamiast próbować wyeliminować tysiące podobnych znaków w Unicodzie po
prostu ograniczyć dozwolone litery w loginie do alfabetu łacińskiego z
pliterkami, cyframi i kilkoma innymi czytelnymi znakami
alfanumerycznymi. I tak w polskiej wersji językowej nie zamierzamy mieć
np. chińskich loginów.

Problem tylko wtedy np. z kontem Wikipedysta:Luděk (Lud%C4%9Bk),
zasłużonego dla naszej Wikipedii Czecha. Może wystarczyłoby ustalić, że
nowe zasady dotyczą tylko nowo zakładanych kont?

--
Nie idź do pracy.
Nie idź do pracy.