[Wikipl-l] Re: np. dysleksja

Daniel Miłaczewski dm w mikrobit.pl
Pią, 26 Lis 2004, 17:55:26 UTC

  Użytkownik "mzopw"  napisał:
  >[...]
  >Przy użyciu dostępnych edytorów tekstu i uważnego, jeżeli
  >trzeba, wielokrotnego czytania i poprawiania własnego tekstu można
  >napisać artykuł bez błędów. Wiem co mówię, sam mam niemałe kłopoty.

  I tu sie nie zgodzę. Dyslektyk nie jest w stanie zobaczyć własnych błędów
niezależnie od tego ile razy będzie czytał swój tekst (mam 2 dzieci
dyslektyków). W tym, samym tekscie (nawet w odstępie kilku zdań) może ten
sam wyraz napisać poprawnie i z błędem. Niewiele mu pomoże wspieranie się
słownikiem ortograficznym (drukowanym). Jedyną pomocą może być sprawdzanie
tekstów przy użyciu programu sprawdzającego lub właśnie innych osób.

  DanielM