[Wikipl-l] Kategorie "Na podstawie XYZ"...

Andrzej B. chepry w poczta.onet.pl
Czw, 25 Lis 2004, 20:22:15 UTC

Witam,

czy ktoś mi może powiedzieć, po co są te kategorie:

Na podstawie Encyklopedii Gutenberga
Na podstawie Encyklopedii Orgelbranda
Na podstawie Encyklopedji Gutenberga
Na podstawie Ultima Thule
Na podstawie WEPI
Na podstawie encyklopedii Orgelbranda
Na podstawie starych encyklopedii

Niektóre artykuły mają nawet przypisane 3-4 kategorie
z powyższych, a po 20 edycjach/uzupełnieniach w niczym
już nie przypominają haseł z tych dawnych encyklopedii...

Może dopiszmy jeszcze:

Na podstawie nowych encyklopedii
Na podstawie własnych przemyśleń
itp...

Weźmy na przykład wikihasło [[Ali pasza]]:
Kategorie stron: Na podstawie Ultima Thule | Na podstawie Encyklopedii
Gutenberga | Na podstawie Encyklopedii Orgelbranda | Turcy...

Ktoś to robi złośliwie, czy ma w tym jakiś cel?... Przecież już
następny Wikipedysta może _całkowicie_ zmienić treść hasła
i będzie ono już "tylko" na podstawie poprzedniej jego wersji...

PS1
Pomijam to, że winno być [[Ali Pasa]] (z ogonkiem pod literą "s", tak
jak tutaj: http://www.osmanli700.gen.tr/kisiler/a10.html i "Pasa"
dużą literą)...

PS2
Pomijam "encyklopedji" milczeniem... Poza tym w każdym przypadku
winno być "Na podstawie encyklopedii XYZ" - "encyklopedii" małą
literą.

PS3
Właściwie mój cały post nie dotyczy tylko literalnie tego, co
napisałem powyżej. Wyraża mój (i chyba nie tylko mój) niepokój,
związany z koszmarnym bałaganem w kategoriach.

--
Chepry (Andrzej B.)