Re: [Wikipl-l] Dlaczego mirror jest wyżej od Wikipedii

PiotrB. ppqq w op.pl
Śro, 17 Lis 2004, 13:01:13 UTC

Dnia 16 listopada 2004, Tomasz w <20041116221351.GB986 w wroclaw.taw.pl.eu.org> napisał:

> * Nikt nie probowal na powaznie optymalizowac Wikipedii pod
> wzgledem wysokiego rankingu na wyszukiwarkach.
>   To nie jest latwe, bo trzeba byc bardzo na czasie z tym co sie z
> wyszukiwarkami dzieje.

Chyba próbował, domyśla skórka ("monobook" ta którą zapewne
dostaje robot google) wygląda na dobrze zoptymalizowaną.
Bo chyba nie masz na myśli stosowania oszustw typu wielokrotne
powtarzanie słów kluczowych w każdym title. to byłoby poniżej godności
wikipedii.

> Ja nie jestem wystarczajaco na biezaco z wyszukiwarkami, ale kilka hintow:
> * Poniewaz Wikipedia ma czesto problemy, Googlebot czesto nie
> dokopuje sie do jakiegos artykulu
> Nastepna proba powiedzmy za miesiac.
> * Kazda strona ma duzo linkow, z czego wiele do stron ktorych
> Googlebotowi ogladac nie wolno (edycja,
>   historia, 30 stron specjalnych etc.). Byc moze rozwadniaja one linki.

przecież mirrory typu fanzine tez mają takie linki
a poza tym w mirrorach zwykle jest wiele niesprawnych (404) linków
co powinno działać na ich niekorzyść, zobacz:
http://www.fanzine.pl/wikipedia/10_września

nie mówiąc już o tym, że akurat ten mirror domyślnie ma skórkę
"Cologne Blue", która teoretycznie jest zrobiona mniej poprawnie niż
"MonoBook" (ale "niezbadane są wyroki Google" może ta skórka jednak
bardziej mu pasuje?).

> * Na poczatku strony sa glupoty typu: ... Źródło:
> "http://pl.wikipedia.org/wiki/Legnica".
>   Kategorie stron: Miasta Polski. Views. artykuł; dyskusja;
> edytuj; historia. osobiste. Logowanie. nawigacja.
>   Oczywiscie ze na poczatku powinna byc strona, a to powinno byc
> schowane tak gleboko jak sie da

i tak jest. Być może oglądałeś którąś z alternatywnych skórek, w
której jest inaczej ale dla Googla liczy się domyślna.

> * Nie ma zadnych meta keywordsow ani niczego w tym stylu.

są. nawet słowa kluczowe są dobrane do treści

Ale są też rzeczy które MZ powinny być poprawione. np.
- spis treści zrobiony jest z tabelek i znaczników <div> a powinien
  być listą.
- nagłówki <hx> często są nie po kolei, jakiś bot mógłby to poprawiać
itp. ziarnko do ziarnka i zbierze się miarka

--
PiotrB.