[Wikipl-l] pytanie zasadnicze co do dzialania wiki...

Tomasz Wegrzanowski taw w users.sf.net
Nie, 14 Lis 2004, 16:51:00 UTC

On Sun, Nov 14, 2004 at 03:42:25PM +0100, admin w ctn.pl wrote:
> Witam,
>
> Moje pytanie jest mozliwe ze bardzo podstawowe, nie mniej jednak
> chcialbym byc pewny.
>
> Czy naprawde edycje moze przeprowadzac kazdy ?
> A co jesli znajdzie sie jakis kretyn i postara sie zniszczyc dorobek
> wszystkich ludzi ? jak to jest zarzadzane ? i czy jest wogole ?
> Staralem sie doczytac ale jakos nie moge znalezc odpowiedzi na te
> pytania. Wiem za kasowac strony moze tylko administrator, ale
> modyfikowac o ile dobrze rozumiem moze kazdy.
> Zatem czy jakis idiota/wandal moze ot tak wywalic sobie wszystko badz
> [...]

Wątpliwość być może bierze się z naszego niestandardowego stosowania słowa "edycja".
"Edycja" na Wikipedii nie oznacza tradycyj nie pojętej edycji, a jedynie dodanie nowej wersji.
Żadna treść nie może zostać zmodyfikowana ani usunięta w ten sposób.

Domyślnie wyświetlana jest najnowsza wersja, ale jeśli zmiana jest "na gorsze"
można ją "edytować" (czyli dodać jeszcze nowszą wersję) i poprawić ewentualne
błędy. Admini mają nawet specjalny przycisk, którym kopiują jakąś starą wersję
jako nową (co się nazywa "odwracaniem zmian").