[Wikipl-l] LDAP w wiki ...

Marcin Sochacki wanted w gnu.univ.gda.pl
Pią, 12 Lis 2004, 23:35:11 UTC

On Fri, Nov 12, 2004 at 11:05:11PM +0100, admin w ctn.pl wrote:
> Nie wiem czy w dobre miejsce pisze - jesli nie bardzo prosze o
> informacje gdzie napisac.
> Jestem tutaj nowy, z wikipedia spotykam sie od strony administracyjnej
> pierwszy raz. potrzebuje zrobic autoryzacje dostepu do artykulow via
> LDAP.

Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie Wiki z definicji są otwarte dla każdego,
bez jakiejś wyrafinowanej autoryzacji.
Mi też się to czasem nie podoba, szczerze mówiąc. Nie mówię, że ta
otwartość, tylko pewne ograniczenia w 90% projektów realizujących Wiki,
które przyjmują autorzy (np. brak funkcji takich jak zablokowanie edycji
wyłącznie dla uprawnionych userów, ukrycie linków typu Edytuj, Źródło itd.)

Wiki jest świetnym sposobem na CMS, dla wielu autorów stron byłby
dobrym rozwiązaniem. Niestety większość systemów Wiki ma wyżej
opisane domyślne ustawienia wpisane na sztywno w kodzie, którego
przerabianie nie zawsze jest łatwe.

A o autoryzacji LDAP nie słyszałem, tak tylko chciałem ponarzekać na ten
świat bo ostatnio szukałem jakiegoś fajnego Wiki, który działałby jak
normalny CMS, a nie strona typu "wszystkie prawa dla wszystkich" i w końcu
wybrałem jednak klasyczny CMS :-)

Autoryzację nie byłoby trudno dopisać i jeśli to dla Ciebie priorytet to
obawiam się, że tak będziesz musiał zrobić. Zwykle załatwia to jakiś
moduł, który odpytuje (najczęściej) bazę MySQL. Wystarczy w tym miejscu
podmienić procedurkę na odpytywanie LDAP-a i będzie działać.

Wanted