[Wikipl-l] szablon {{spoiler}}

mogor mogor w o2.pl
Pią, 12 Lis 2004, 08:27:29 UTC

Czy są gdzieś zasady użycia szablonu {{spoiler}}?. Dla przypomnienia
wyświetla tekst: "Uwaga: W dalszej części znajdują się szczegóły fabuły
utworu."

Z kiklku haseł w jakich widziałem ten tekst, 90% użycia jest bez sensu.
Weźmy taką pszczółkę Maję
(http://pl.wikipedia.org/wiki/Pszcz%C3%B3%C5%82ka_Maja). Po spoilerze
dowiadujemy się, że odcinki opowiadały o "niedoświadczonej pszczółce" i
że "Maja przyjaźni się z Guciem".

Na mój gust to nie żadne szczegóły fabuły! W większości haseł za
szczegóły fabuły uważa się nazwanie bohatera po imieniu i wymienienie
jego zawodu. Zresztą wielkość hasła jest taka, że nie da się
nieprzeczytać tych "szczegółów", bo są widoczne na ekranie po otwarciu
hasła.

Postuluje wyrzucenie tego szablonu z większości haseł, a pozostawienie
go tylko tam gdzie rzeczywiście są opisane szczegóły. Aczkolwiek, moje
pardzo prywatne i osobiste zdanie, to że szablon ten jest całkowicie
niepotrzebny -- czytając hasło w encyklopedii mogę się spodziewać, że
znajdę tam opis o czym dany film/książka jest.

--
mogor