[Wikipl-l] Ministerstwo Propagandy informuje

Leszek Zur lzur w teczowe.eu.org
Nie, 7 Lis 2004, 23:55:36 UTC

Kombinując gdzie by tu znaleźć jakichś potencjalnych nowych wikipedystów
wymyśliłem coś takiego:

Jest rozsianych po Internecie wiele ciekawych stron poświęconch bardzo
różnym zagadnieniom. Jedni robią strony o hodowli kanarków, inni o
archeologii, a jeszcze inni ... tematów jest mnóstwo. Spora część z tych
stron to strony niekomercyjne, robione przez amatorów-hobbystów lub
profesjonalistów. Pomyślałem więc żeby takim właśnie ludziom
zaproponować współpracę z nami przy tworzeniu Wikipedii. Nawet jeśli
tylko mała część osób wyrazi swe zainteresowanie to wyniki mogą być
obiecujące. Celem eksperymentu wybrałem sobie dział matematyka i
przejrzałem strony wymienione w polskich katalogach stron WWW (onet, wp,
dmoz) poświęcone matematyce. Spośród kilkuset wymienionych tam stron
wybrałem 16 i do ich autorów wysłałem maila następującej treści:

********** początek maila ***********
Witaj.

Szukając po Internecie stron związanych z matematyką trafiłem na Twoją
stronę <tu adres strony> i strona spodobała mi się.

Jestem współredaktorem polskiej encyklopedii sieciowej Wikipedii (
http://pl.wikipedia org ) i chciałbym zaprosić Cię do współpracy z nami.
W dziale matematyki jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia i Twoja pomoc
na pewno nam się przyda - patrz
http://pl.wikipedia.org/wiki/Podstawowe_zagadnienia_z_zakresu_matematyki

Wikipedia jest przedsięwzieciem całkowicie niekomercyjnym. Autorom
oferujemy praktycznie nieograniczone miejsce na dysku, całkowitą swobodę
w wyborze poruszanej tematyki, łatwość obsługi i sporą oglądalność
wyników naszej wspólnej pracy. Możesz przenieść materiały ze swojej
strony do nas, uzupałnić nasze lub stworzyć całkiem nowe. Warunkiem jest
nieużywanie materiałów objętych prawami autorskimi. Jeśli jesteś
zainteresowany to zapraszamy. Więcej dowiesz się na stronach Wikipedii
na przykład http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:FAQ

Pozdrawiam - Leszek Żur
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedysta:Lzur

PS.
Jeśli masz jakieś pytania - śmiało pytaj

********** koniec maila ***********

Wysłałem kilka godzin temu i na razie dostałem 2 zwroty z niestniejących
lub przepełnionych skrzynek i jedną odpowiedź, że autor się przyjrzy.
Wybierając strony odrzucałem następujące strony:
- niski poziom merytoryczny
- komercyjne (sklepy, ogłoszenia o udzielaniu korepetycji ...)
- instytutów, stowarzyszeń, wydawnictw, gazet ...
- robione przez wiele osób typu portale, listy dyskusyjne
- różnych nawiedzonych "pomyleńców" o prawdach absolutnych i spiskowych
teoriach dziejów
- o metodyce nauczania matematyki a nie o samej matematyce
- zawierające głównie zbiory zadań

Chciałbym Was prosić o wypowiedź na następujące tematy.

1. Czy pomysł uważacie za słuszny ?
2. Jakieś uwagi na temat treści samego maila.
3. Czy ktoś byłby zainteresowany współuczestnictwem i podzieleniem się
pracą przy innych kategoriach tematycznych. Wtedy przedyskutujemy kto,
co i jak.

Myślę, że warto poświęcić temu tematowi nieco czasu i uwagi aby "złapać"
trochę ciekawych autorów. W końcu przed nami ogrom pracy.

Pozdrawiam - Lzur