[Wikipl-l] Jaime Bleda

mzopw mzop w neostrada.pl
Pon, 1 Lis 2004, 19:00:29 UTC

> Przepraszam, ale skąd macie informacje, że wiadomości w tym artykule są
> prawdziwe?
> Próbowałem je zweryfikować, ale mi się nie udało. Na pewno są w nim
> błędy. Papież Klemens VII to zupełnie inny okres, być może chodzi o
> papieża Klemensa VIII, ale ten zmarł w 1605, tymczasem rzeczone dzieło
> wyszło w 1610 r. Wydaje mi się, że również nie chodzi o Maurów lecz o
> Morysków - potomków Maurów, lecz skąd wiadomo, że Bleda chciał ich
> zamordować? Artykuły jakie znalazłem w Internecie mówią raczej o
> [...]

No właśnie. Ten artykuł w obecnej formie też nie jest za bardzo do
przyjęcia. Trzeba go napisać od nowa gdyż grzech pierworodny
niebiektywizmu jest nadal widoczny. Są tam również z pewnością błędy
merytoryczne. Problem w tym, że rzeczywiście kościół się nie chwali za
bardzo "Defensio Fidei" i brak jest materiału. Najlepiej byłoby gdyby
wziął się za to ktoś znający hiszpański. W tym języku można znaleźć
najwięcej informacji.

mzopw