[Wikipl-l] Jaime Bleda

Robert Wrzesiński r.wrzesinski w adwokat.lex.pl
Pon, 1 Lis 2004, 18:11:58 UTC

> Jest powód, dla którego nie chciałam poprawiać tego sama - inny niż tylko
> brak czasu, lenistwo czy głupota. Obawiałam się o samą słuszność
> neutralizacji (na ile to zrobić, a na ile rzeczywiście zostawić część
> prawdziwych choć dosadnych stwierdzeń) - temat jest drażliwy, fakty są
> skrywane i niepopularne. Sama tej encyklopedii nie robię i nie decyduję o
> jej kształcie. Bałam się, że moja neutralizacja może pójść zbyt daleko i
> będzie oceniona jako próba dalszego ukrywania czegoś, nie miałam ochoty na
> wojnę edycyjną z tamtym IP.
> [...]

Przepraszam, ale skąd macie informacje, że wiadomości w tym artykule są
prawdziwe?
Próbowałem je zweryfikować, ale mi się nie udało. Na pewno są w nim błędy.
Papież Klemens VII to zupełnie inny okres, być może chodzi o papieża
Klemensa VIII, ale ten zmarł w 1605, tymczasem rzeczone dzieło wyszło w 1610
r. Wydaje mi się, że również nie chodzi o Maurów lecz o Morysków - potomków
Maurów, lecz skąd wiadomo, że Bleda chciał ich zamordować? Artykuły jakie
znalazłem w Internecie mówią raczej o wysiedleniu Morysków, niż o ich
wymordowaniu. Może ktoś ma więcej wiedzy na ten temat?
Robert 33