[Wikipl-l] Jak odblokowac IP ?

Leszek Zur lzur w teczowe.eu.org
Nie, 28 Mar 2004, 12:17:34 UTC

1.
Wiem jak zablokować IP wandala. Ale jak go odblokować ?
Jersz zablokował 217.99.5.228 na 500 godzin. To bez sensu poniewaź to
jest IP dynamiczne (pv228.warszawa.cvx.ppp.tpnet.pl) Gościu się
wyloguje, zaloguje znowu i dostanie inne IP, a blokada na to IP na 500
godzin pozostanie dla innych. 24 godziny powinno wystarczyć.

2.
Czy nie dałoby się blokować niezalogowanych na podstawie cookies ? Wiem,
że większość mało obeznanych internautów nie wie jak usunąć cookies - a
tacy głównie chyba są naszymi wandalami. Myślę, że najlepiej byłoby
blokować IP dla stałych adresów (SDI, DSL ...) lub na podstawie cookies
(neostrada, modemowcy ...)

pozdrawiam - Lzur