[Wikipl-l] [poszukiwana genealogia adminów pl-wikipedii]

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Wto, 23 Mar 2004, 12:19:17 UTC

W zasadzie sa dwie mozliwosci:
- albo kandydat na admina sam sie zglosi (tak bylo na poczatku)
- albo jest wziety z "lapanki", czyli np. ktos na tyle czesto wskazuje
strony do skasowania, ze ktorys z sysopow proponuje, aby go przyjac do
naszego grona, tak aby sam mogl je kasowac. Tak jest ostatnio. Czasem
nawet kandydat na admina dowiadywal sie jako ostatni, ze jego
kandydatura juz zostala pomyslnie zatwierdzona. :-)

A potem na liscie dyskusyjnej kilka osob mowi ze sa za. Jak nikt nie
zaprotestuje, to Taw, jako posiadajacy prawa developera zaznacza mu
atrybut "sysop". Protesty zdarzaja sie nieslychanie rzadko, wazna jest
tu glownie liczba edycji danego uzytkownika.

A w ogole to na skutek bledu w oprogramowaniu jednego sysopa (bodajze
Kube G) wpisalem do bazy ja, choc nie mam praw developera.  :-)
Teraz to juz jest poprawione. Tylko ze to nie ma zadnego znaczenia, kto
wpisze atrybut "sysop" do bazy danych.
Jesli juz chcesz robic drzewo genealogiczne, to sprawdz na liscie
dyskusyjnej (watki ze slowem "admin"), kto kogo zaproponowal na admina.
Mnie na przyklad wciagnal Kpjas, a ja zaproponowalem kandydatury kilku
nastepnych adminow.

Olaf