[Wikipl-l] Re:Pytania historyczne i techniczne

Olaf Matyja olaf w ipipan.waw.pl
Pon, 5 Sty 2004, 21:33:14 UTC

>Umieszczanie "swietosci" czy "blogoslawionosci", podobnie jak wszystkich
"serow" itp.
>w tytulach artykulow jest nieneutralne i wlasciwie niczego nie wnosi.

He he, Ty to masz hopsa z tą neutralnością. :-)

Zgadzam się, że lepiej byłoby bez tych wszystkich błogosławieństw i
świętości w tytułach artykułów, więc podzielam tę samą opinię, nie
podzielając wszakże jej uzasadnienia. Zdaje się, że uważasz, że słowo
"święty" w tytule może zostać przez ludzi uznane za naszą ocenę danej osoby,
tymczasem dla mnie te tytuły często w praktyce stały się częścią ich imion.

Mam zatem drobne pytanie z czystej ciekawości Twych poglądów, Taw:
Jak nazwać artykuły o św. Piotrze i wielu innych świętych, żeby było NPOV ?
[[Piotr]] ?  [[Piotr, nazywany przez chrześcijan świętym]] ?

Pozdrawiam,

Olaf

p.s. Moje imię pierwotnie u Skandynawów oznaczało "bogom miły", ale mam
nadzieję, że nie muszę go autocenzurować ze względu na NPOV ;-)