Odp: Re: [Wikipl-l] zbrojne organizacje - przeginasz Taw

Wojciech Pastuszka silthor w wp.pl
Sob, 15 Mar 2003, 19:29:53 UTC

Dnia 15-03-2003 o godz. 19:49 Tomasz Wegrzanowski napisał(a):
> [...]
Meinhoff oraz Czerwone

> wlasciwie jak przyjrzalem sie tej liscie po raz drugi
> to lepszy byloby "niepodleglosciowe i rewolucyjne".
>
> 1. jakie problemy ludzie maja z "zbrojne organizacje
>     niepodleglosciowe i rewolucyjne"

Nazwanie większości z nich "niepodległościowymi" jest dla mnie
równoznaczne z określeniem Stalina lub Hitlera "zbawcą ludzkości"

> 2. kilka organizacji tu nie pasuje, np Aum Shinriko,
>     ale roznica miedzy nimi a IRA, FARC czy Hamasem jest
>     chyba jasna - to wlasciwie calkiem inne zjawisko

Dla mnie różnice nie są takie jasne. Raczej widzę podobieństwa,
i jedni i drudzy mordują niewinnych dla jakiejś idei, a jaka to
idea to nie ma znaczenia. Stosują te same metody.

> 3. to co sie robi ze slowem 'terroryzm' spowodowalo
>     calkowita utrate przez nie jakiegokolwiek znaczenia.
>     dlatego tylul 'organizacje terrorystyczne' calkiem odpada.
>     nie upieram sie przy swoim tytule, ani przy tym ze
>     to powinno pozostac jako jedna lista a nie dwie czy wiecej

Dlatego nie chcemy dać terrorystyczne, ale "uznawane za
terrorystyczne". I ty ta propozycje widziałeś, ale ją wyśmiałeś

> 4. na stronie dyskusji na ten temat byly tylko osobiste ataki
>     i wyrazanie wlasnego zdania na temat polityki swiatowej
>     (zdanie kazdy moze miec jakie chce, ale wikipedia jest npov
>     nie jest pisana z zadnego punktu widzenia, wiec punkt
widzenia
>     nie moze byc wystarczajaca arumentacja) i zero dazenia
>     do konsensusu. z tego powodu zrobilem to co uwazalem za
>     sluszne. nie jest to trudno odwrocic czy tez przeniesc
>     jeszcze gdzie indziej

Śmiechu warte Taw. Na razie dzięki Twoim "neutralnym"
niepodległościowcom działalność zawiesiło dwóch wikipedystów (ja
i Słoń). Dopóki nie zmienisz tytułu na jakiś neutralny (albo
ktoś inny i ty przestaniesz go "neutralizować"), ja z pewnością
nie wrócę, i myślę, że Słoń również.

Na więcej Twoich post ów nie będę odpowiadał. Zmień nazwę
artykułu na neutralną, a nie wyrażającą sympatię dla mordujacych
dla idei.

Silthor

W nowym KONTAKCIE możesz WSTAWIĆ swoje ZDJĘCIE! A oprócz tego rozmawiać
on-line, wysyłać smsy, e-maile, pliki. Kontakt łączy się też z ICQ i GG
oraz jako jedyny CZYTA wiadomości! ściągnij za friko < http://kontakt.wp.pl >