[Wikipl-l] Stan uzywalnosci Polskiej Wikipedii

Youandme wikipedia w wp.pl
Czw, 13 Mar 2003, 16:44:27 UTC

On 13 Mar 2003 at 15:07, Krzysztof P. Jasiutowicz wrote:

> Sami widzicie co si  dzieje w temacie dzia ania, a nawet czytania
> Polskiej Wikipedii.
>
> Zastanawiam si  czy nie czas rozpocz   dyskusje nad jakim  cz  ciowym
> forkiem.
>
> Mo e Taw lub Youandme lub kto  udost pni polsk  Wikipedi  na serwerze
> w Polsce.
>
> Pó niej zmiany gremialnie by yby przenoszone uaktualniane na serwerze
> Bomisu, a niezgodno ci (to co w mi dzyczasie si  zmieni o na Bomisie)
> by oby zg aszane w jakiej  sekcji. By oby to pó niej r cznie wyrównywane.
>
> Jakie  pomys y ?

Mnie frapuje (moze tez troche martwi) inny fakt:
poziom ogolnej ogladalnosci polskiej Wikipedii

http://pl.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Statystyka_polskiej_Wikipedii

Na wykresach widac, ze z Nowym Rokiem lekko spadla ogladalnosc
(co sie tez odbilo w spadku ilosci uzytkownikow). Jak to jest teraz?
WojPobie, czy notujesz jeszcze statystyki?

Zastanawia mnie to bardzo, bo przeciez wykupilismy domene www.wikipedia.pl
m.in. po to by pozyskac wikipedystow. Oczywiscie, zdaje sobie sprawe,
ze dopoki jest redirect www.wikipedia.pl -> pl.wikipedia.org
a nie na odwrot, nie mamy szans na indeksowanie przez polskie wyszukiwarki.
Ale dlaczego spadek? I to wlasnie tak jakby nam na zlosc,
w momencie gdy mamy swoja domene w .pl?

<rozwazania rodzaj="luzne">
Jesli przeniesienie na polski serwer + redirect gwarantowalby znaczacy naplyw
nowych (wartosciowych) sil, to moze takie _czasowe_ przenosiny mialyby sens?
Na rok moze, zeby podgonic czolowke? A potem powrot (w zaleznosci od rozwoju
sytuacji).
</rozwazania>

Poza tym link do Rozety wciaz jest na pierwszym miejscu (przynajmniej w
NetSprincie), choc co prawda odsyla juz na anglojezyczna Wikipedie.

Pozdrawiam
Youandme