[WikimediaSE-L] Liten kalender för funktionärer

Lars Aronsson lars at aronsson.se
Tors Dec 20 16:37:03 UTC 2007

Jag önskar först alla en God Jul, så har jag klarat av det.

Jag kollade några konferenskalendrar och skrev och frågade om
föreningen kunde få ställa upp med en monter gratis.  Fråga kostar
ju ingenting.  Hittills är responsen positiv.

Gemensamt är slagsidan åt bibliotek och sydvästra Sverige.

Den 26-27 februari 2008 hålls en bibliotekskonferens i Jönköping,
som arrangörerna kallar en "icke-konferens" med namnet Bibcamp.
Jag frågade om utställningsplats, men det finns inte på den här
konferensen.  Däremot blev mitt förslag till en diskussionspunkt
uppsatt på deras program!  Det är gratis att delta, men man måste
anmäla sig.  Och kanske bör man ha en viss biblioteksanknytning
för att ha något utbyte av "icke-konferensen".  Men en stark
nyfikenhet på bibliotek är säkert tillräckligt.  Läs mer på
http://betabib.hj.se/bibcamp/

Till årsmötet i Wikimedia Sverige är nu en dag och lokal bokad,
nämligen 15 mars 2008 och hörsalen i Stadsbiblioteket i Göteborg.
Mitt ansvar var att boka lokalen.  Programmet står Lennart
(Hannibal) och Joakim (Grön) för.  Kallelse kommer senare.

Den 2-4 april 2008 samlas Sveriges bibliotekschefer och strateger
till den årliga "Halmstadkonferensen" vid Hotel Tylösand.  Där får
vi medverka med en utställningsmonter!  Nu kommer väl inte
cheferna att bli wikiholister, men de kan ju bli vår inkörsport
till framtida samarbeten med biblioteken.  Så vi borde förbereda
något mer budskap till dem än bara "Bli medlem i vår förening!"
Men vad?  Och vem kan ställa upp i montern?  Vilka wikipedianer
bor i Halmstad?  Jag känner bara folk i Lund och Göteborg.
Information om Halmstadkonferensen finns på
http://www.regionhalland.se/extra/pod/?id=175&module_instance=2

Jag försöker hålla tabellen uppdaterad på sidan
http://meta.wikimedia.org/wiki/Wikimedia_Sverige/Styrelsen/Verksamhetsid%C3%A9er

--
  Lars Aronsson (lars at aronsson.se)

  Bli medlem i Wikimedia Sverige: 100 kr till bankgiro 5822-9915