[Wikihu-l] Vágó István köreinkben, avagy a hitelesítés problémája

Ádám adam.78 at uze.net
2007. Okt. 15., H, 11:31:19 UTC

http://hu.wikipedia.org/wiki/Speciális:Szerkeszt%C5%91_közrem%C5%B1ködései/86.101.89.105

A magáról szóló szócikket és a Favágók (együttes) cikket szerkesztette, az alábbi kommentárokkal:

"Bp-en születtem - talán nekem elhiszik (Vágó István)"
"Makrai az utolsó években már nem volt az együttes tagja"
"Az együttes ebben az évben alakult - én csak tudom... (Vágó István)"

Elkezdtem neki írni egy üzenetet az IP-címéhez tartozó vitalapra, de nem vagyok biztos benne, jó-e, amit írnék:

"Tisztelt Vágó István Úr!

Örömmel látjuk közreműködését a Wikipédiában. ''Önnek'' mindent elhiszünk, amit magáról és a kapcsolódó dolgokról állít, csak arról nem tudunk meggyozodni, hogy Ön-e Ön: mi ugyanis csak a 86.101.89.105-es számot látjuk, és hogy valaki errol az IP-címrol szerkesztve Vágó István aláírással írt. A Wikipédiában sajnos csak közvetett módszerekkel tudunk meggyőződni a személyazonosságról -- ha pl. olyan e-mail címről regisztrál, amely a hivatalos honlapján is szerepel, és erről a címről küld levelet az egyik adminisztrátornak, vagy pl. ha olyan IP-címről jelentkezik be, amely név szerint Önhöz van beregisztrálva, esetleg más módon erősíti meg kilétét az adminisztrátor előtt (pl. telefonhívással). Kérjük, ne vegye bizalmatlanságnak tehát, ha a szerkesztéseit nem tudjuk perdöntő hivatkozási alapnak tekinteni, amíg valamiképpen nem azonosítja magát.

Üdvözlettel, ~~~~"

Mit gondoltok? Mi a teendő akkor, ha jön valaki akár anonimként, akár regisztrálva, és azt állítja: "Én vagyok ez és ez, tehát amit magamról írok, azt fogadjátok el szó nélkül!"?

Ádám (Adam78)