[Wikihu-l] Cenzúra a Wikipédiában

Nyenyec N nyenyec at gmail.com
2007. Júl. 27., P, 14:29:38 UTC

On 7/26/07, Annie <alensha at gmail.com> wrote:

> Igen, szeretettel várjuk az új szerkesztőket, és pont az ő érdekükben
> igyekszünk egy viszonylag barátságos közösséget termeteni, olyat, ahol
> lehetőleg nem hemzsegnek a rasszisták, homofóbok, holokauszttagadók, vallási
> vagy vallásellenes fanatikusok, meg az összes hülye, akit képes kitermelni
> az internet. Mert ha az ilyeneket beengedjük, akkor sokkal értékesebb
> szerkesztőket veszíthetünk el, olyanokat, akik szívesen dolgoznának velünk,
> csak ilyen közegben nem érzik jól magukat. Világnézete bárkinek lehet
> bármilyen, de civilizált embernél a világnézete hangoztatása odáig terjed,
> [...]

Itt én Gubbubuval értek egyet. Mikor jönnek  a holokauszttagadók pl.
akkor nem lehet azt mondani, hogy  "titeket nem engedünk be, mert nem
szeretünk benneteket".
Ha megszegik a szabályokat, akkor fel lehet lépni velük szemben, de ha
nem, akkor ugyanúgy a cikkek szerkesztésével, források felkutatásával,
a vitalap használatával kell megoldani a vitákat, mintha a
húrelméletről, vagy a papucsállatka emésztő szervrendszeréről szólna a
vita.

Nem kell őket szeretni, nem kell úgy csinálni, mintha a
álláspontjuknak bármi köze lenne a semlegességhez, nem kell elfogadni
a legtöbbször dzsuva forrásaikat, nem kell engedni, hogy a nézőpontjuk
felülreprezentált legyen, de a közreműködésből kizárni, vagy rugdosás
szempontjából szabad prédának tekinteni őket pusztán ideológiai alapon
nem lehet, nem szabad és idegen a Wikipédia szellemiségétől.

-- nyenyec