[Wikihu-l] Lincselés, földön fekvők rugdosása Was: Cenzúra a Wikipédiában

Nyenyec N nyenyec at gmail.com
2007. Júl. 27., P, 14:19:28 UTC

A magyar Wikipédiában, mindig is voltak, vannak és lesznek masszívan
antiszemita, rasszista, homofób, illetve holokauszttagadó szerkesztők
(gondolom mindenki tudna sorolni itt pár nevet, én kapásból 5-10-et
biztos).

Attól hogy a többségnek (szerencsére) taszítóak a nézeteik, még
ugyanazok a jogok illetik meg őket, mint akárki mást és ugyanazokat a
játékszabályokat kell alkalmazni velük szemben. Nem kell őket
szeretni, de csak a nézeteik miatt nem lehet velük civilizálatlannak
lenni.

Elvonatkoztatva a politikai ideológiától, a nekem úgy tűnik, hogy a
HuWiki-ben jelenleg következmények nélkül lehet rugdosni a
(viszonylag) népszerűtlen szerkesztőket, mint amilyen Kádár Tamás,
Mazarin vagy Godson. Míg pl. a [[WP:HARAP]] mostanra elég jól kezd
beépülni a közösségi kultúrába, a [[WP:FÖLDÖN]]-nel még messze nem
állunk ilyen jól, és ennek a következményei is kezdenek látszani:
durvulahangnem.

-- nyenyec