[Wikihu-l] (nincs tárgy)

Peter Gervai grinapo at gmail.com
2007. Júl. 4., Sze, 19:16:09 UTC

Kedves Bé,

On 7/3/07, Varga Benjámin <benno79 at freemail.hu> wrote:
> Mélyen egyetértenék, ha a wiki felületéről lenne szó, mert az valóban nagyon
> idegen tud lenni az embernek. De! Az emil nem ilyen, és ha valaki maga
> iratkozott fel, és történetesen idegesítik a levelek, akkor is írhat emberi
> hangnemben. Például feltételezheti, hogy vannak a vonal másik végén. Elvileg
> felnőtt emberek volnánk, ugye. Minden közösségben működik önszabályozó
> nevelés, olyasféle, amikor Leilát, az arab démont eltalálja egy rohamkés,
> mert rosszkor penderült ki a középre. Legközelebb majd nem penderül. Ajánlom
> magamat.

Ez nem email. Ez levelezőlista. Nem ketten leveleztek, hanem sok ember
előtt beszélgetünk. Egy közösségben.

Mint mondtam, te feltételezed, hogy ő azt gondolja, amit te hiszel
hogy ő gondol; azt is mondtam, hogy fontold meg azt, hogy esetleg mást
is gondolhat, és hogy nem lehetséges-e, hogy a nem emberi hangnemének
oka van [amit nem elfogadni, hanem megérteni kell].

Azt is sugalltam, hogy te felnőtt ember vagy, ugye, tehát képes vagy
önmagadon uralkodni, képes vagy elgondolkozni azon, hogy mások esetleg
milyen okból viselkednek elfogadhatatlanul, és persze azon, hogy
amikor te erre válaszul elfogadhatatlanul reagálsz, akkor azzal milyen
hatást érsz el úgy a megtévedt levélíróra mint a többiekre, akik a te
elfogadhatatlan leveledet olvassák. Van-e értelme? (Nincs.)

Ha Rejtő, akkor én is idéznék: "Az úriember nem a társaságnak, hanem
önmagának borotválkozik." Az esetre alkalmazva: nem azért nem vagyunk
bunkók, mert mások is látják a wikin hanem azért, mert a wikipédista
ELIT tagjai vagyunk, akik önmagukban sem bunkók, függetlneül attól,
hogy látja-e ország-világ vagy nem.

És egyébként látja, az archívum nyilvános.

> B. (az összetartó közösség egy tagja, rohamkéssel)

Az bizonyosan egy másik közösség, mint aminek én is a tagja vagyok.

Szép napot.
grin