[Wikihu-l] Anther jelentése az Október 4-én tartott francia UMP konferenciáról

louis bodo louis_bodo at yahoo.fr
2006. Okt. 18., Sze, 16:55:58 UTC

  Úton voltam három hétig, ezért van késedelem a néhány fordításra átpasszolt anyag feldolgozásával.
  Delphine Menard adta át az alábbi közleményt, ami Anthertõl ered.
  LouisBB

  Anthere9 at yahoo.com

  2006 október 4-i UMP Konferencia

  http://www.u-m-p-paris.org/article.php3?id_article=454

  Megjegyzés a fordítótól : A francia Wikipedia a következõt írja az UMP-rõl :
  UMP : Union pour un mouvement populaire = Népmozgalmi Egyesület
  2002-ben át lett keresztelve annak jelzését mutatva, hogy Chirac elnökké való megválasztása mellet áll. Eszerint UMP : Union pour la majorité presidentielle = Elnökség Többségi Egyesület. Az UMP egy tagja az Európai Népi Pártnak (Parti populaire européen) és a Nemzetköei Demokratikus Egyesületnek (Union démocratique internationale) ami a konzervativ pártok foruma világszerte.

  Anthere szövege:

  Rövid jelentés a tegnapi (október  4-iki) UMP konferenciáról amin én is részt vettem.
  Tudomásom szerint UMP a vezetõ párt Franciaországban, M. Sarkozi áll az élén, aki jelenleg a francia belügyminiszter és a közeli francia elnökválasztás vezetõ kandidánsa.

  http://en.wikipedia.org/wiki/Sarkozi

  A konferencia fõtémája oktatás és kutatás volt

  http://www.u-m-p-paris.org/article.php3?id_article=454

  Beszéltem a konferencia tanácstagjaival is meg francia Internet vállalkozókkal is. A céljuk nem egy részletes programm kidolgozása, hanem azoknak a lehetõségeknek a leírása amit megválasztásuk esetén egy UMP kormánytól várhatunk Franciaországban

  Rövid felszólalásom a Wikipédia leírásával belefoglalta azt a lényeges információt, hogy havonta 4,4 millió választájogos francia látogatja meg a Wikipédiát, aminek látható hatása volt, mert ez a választóknak 10 százalékát jelenti

  Két pontot emeltem ki:

  Az elsõ az volt, hogy az UMP által támogatott DADVSI  törvény az ingyenes software-használat ellen van.

  http://en.wikipedia.org/wiki/DADVSI

  A törvénynek sok ellenfele van, mert szigorúan gátolhatja a másolati joggal rendelkezõ médiumok egyéni célokra való lemásolásának lehetõségét is.

  A  második pont az adatok nyilvánosításával kapcsolatos egyenlõtlenség az USA és az EKP országai között.
  Egyes adatokat az USA nyilvánosít, az EKP országai nem. Példaként felhoztam fényképeket a francia politikusokról és világûrkutatási fényképeit. Az elõzõk megjelennek Amerikában és itt nem, az utóbbiakat a NASA mutatja be, az ESA pedig nem.

  Az egész konferencia meglepõen érdekes volt, a politikai tárgyak minimumával, a vélemények szabad nyilvánításával, kifejezve azt, hogy mi volt hatásos és mi nem.

  A  konferencia résztvevõinek jó része politikus volt, kormánytagok,  országgyûlési képviselõk és azok nyugdíjasai, valamint egyetemi dékánok, rektorok, stb.

  Nagyon örültem, hogy végre találkoztam Loic Lemeur-rel a hires francia blogozóval (blogger) és hogy késõbb pedig egy M. Sarkozi titkárával való privát beszélgetésre kaptam meghívást.  Ezzel novemberben foglalkozok majd.

  Kollegák, remélem, hogy érzitek az alkotásunk nagyságát !

  Ant

  (közlemény vége)

Découvrez une nouvelle façon d'obtenir des réponses à toutes vos questions ! Demandez à ceux qui savent sur Yahoo! Questions/Réponses.
--------- következõ rész ---------