[Foundation-l] Dutch moderators destroy evidence of checkuser abuse

Walter van Kalken walter at vankalken.net
Thu Jun 15 21:47:16 UTC 2006

Have it translated by your favourite Dutch person:

==De moderatoren vernietigen het bewijs van hun machtsmisbruik==
Dit haalde [[Gebruiker:Dolledre]] zojuist uit de kroeg, het bewijs dat
men oneigenlijke middelen gebruikt en de privacy van gebruikers ten
grabbel gooit:

=== Misbruikmaken chekuser en inbreuk op de privacy ===

Zojuist heeft [[gebruiker:Walter]] gebruik gemaakt van de tool
checkuser. Dit is een tool die ter beschikking staat aan de stewards en
slechts in een uiterst noodgeval gebruikt mag worden. Namelijk als
iemand erg vandalisme pleegt om zijn IP op te kunnen sporen. Dit deed ik
niet en toch heeft Walter checkuser gebruikt. Tegen alle richtlijnen
daaromtrent in.

Hoe weet ik dat Walter dit deed? Heel eenvoudig hij blokkeerde zojuist
het IPadres waaronder ik werkte. Dat kan hij alleen geweten hebben als
hij checkuser gebruikte. Niet alleen is dit een schending van onze
privacyregels. Maar ook nog eens een schending van het feit dat dit
alleen in een noodgeval gebruikt mag worden. En dan alleen nog als er
meerdere mensen mee instemmen

Daarnaast stuurde Walter mij ook nog eens een dreigemail vandaag dat ik
voor altijd geblokkeerd ga worden en dat hij mij alleen ''kan redden''
als ik braaf ben en allen als waerth edit. Tja als dat editten me
onmogelijk wordt gemaakt .......
Dit is:
A) Schending van iemands privacy ... er is een reden dat men onder een
naam edit.
B) Bedreiging
C) Oneigenlijk gebruik van machtsmiddelen.

Ik vraag [[Gebruiker:Walter]] zelf de conclusie te verbinden aan deze 3
zeer ernstige feiten!

WAERTH (die zijn computer opnieuw op heeft moeten starten)