[ELiSo] CEE renkonto

Michal Matúšov kubof at i-espero.info
Thu May 19 23:21:51 UTC 2016

Saluton.

Mi preparis unuan malneton de nian respondoj por demandilo de la
Centr-Orent-Eŭropa renkontiĝo. Bonvolu konsulti ilin kaj sciigu viajn
opiniojn.

Grava demando: kiu de centra aŭ orienta Eŭropo (krom mi) interesiĝas pri
partopreno??

Valuable learnings:
European Voluntary Service for wikimedia volunteers

Tools:
Translation center of E na I - planned for use in translation task force
WikiTrans - (non-libre) tool helping with translations between Wikipedias
with advanced customization (template mapping, infobox re-creation, adding
source information etc.)

Low-cost project:
topic-centered translation run (in preparation): eo:Projekto:Esperanto125
(inspired by WM Medicine translation task force)
QRpedia in museums

Strengths (or what you are doing well):
connections to movement of another topic
international connections

Weaknesses (or what you could use help with):
small team with weak connections
big diaspora, not local based
small connections with local organisations

Needs:
collabouration with territory based wikimedia organisations
profesionalisation

Questions:
how to profesionalise in small world-wide orgfanisation?

Amike
KuboF Hromoslav
Dňa 13.5.2016 0:33 používateľ "Michal Matúšov" <kubof na i-espero.info>
napísal: