[Wikipl-l] Wczorajszy WebMontag w Kolonii i Wiki Lubi Zabytki

Mike Połtyn holek.n w gmail.com
Wto, 20 Wrz 2011, 12:29:52 UTC

Hej, Wam

Miałem okazję wczoraj być na spotkaniu WebMontag
(http://www.webmontag.de/). Jest to seria spotkań w całych Niemczech
poświecona wymianie doświadczeń pomiędzy web developerami oraz
prezentowaniu idei, projektów itd. Tak więc bardzo krótka relacja ze
spotkania.

Będąc akurat na wczorajszym spotkaniu WebMontag w Kolonii, gdzie
mieszkam, jeden z niemieckich wikipedystów (którego nicka zapomniałem)
opowiadał o tym, jak idzie akcja Wiki Lubi Zabytki w Niemczech i podał
różne przykłady zabytków w Kolonii, jakie ludzie fotografowali
(oczywiście jest Kölner Dom (Katedra św. Piotra i Najświętszej Marii
Panny)). Podzielił się też uwagą, że w samej Kolonii jest około 2 mln
zabytków do sfotografowania, namawiał ludzi, by w niedzielę wyszli na
miasto porobić zdjęcia.

Wśród uczestników padło jedno pytanie, które przykuło moją uwagę, a
mianowicie było to pytanie "Czy ten event jest lokalny?" Oczywiście
odpowiedź była, że event jest międzynarodowy.

Prezentacja była naprawdę udana i fajnie było zobaczyć, że niemiecka
Wikipedia promuje projekty na takich spotkaniach, ponieważ też właśnie
z takich spotkań chyba najłatwiej zdobyć rozgłos wśród ludzi.

Tyle z mojej strony, do zobaczenia w Poznaniu ;)

--
Mike Połtyn
"Hołek"