[Wikipl-l] Oznaczone nieoznaczone

Stan Zurek zureks w gmail.com
Pon, 5 Wrz 2011, 14:23:50 UTC

> istnieje wiele haseł na pl.Wiki (niekoniecznie AnM, czy DA), które mogłyby zostać zweryfikowane, gdyż dotyczą tematów niezmiennych z dzisiejszego punktu widzenia

I o to mi właśnie chodziło - jest bardzo wiele haseł krótkich, które
niekoniecznie można robić medalowymi, a które spokojnie można
weryfikować, np. liczba atomowa, pierwsze prawo Kirchhoffa, itd.

I największym problemem będzie tutaj to co napisał Kicior - jak
zweryfikować weryfikatorów? Ale i być może tutaj dałoby się coś
zaradzić. Trudno jest bowiem przyciągnąć "specjalistów", którym nie
będzie się chciało ani zagłębiać w tajniki wiki-edycji ani w użeranie
z ipkami. Ale uważam, że dużo łatwiej byłoby "zagadać" do specjalisty
w danej dziedzinie (wide filologia fińska), podać mu stabilną wersję
artykułu (tzn. ze stałym linkiem), i poprosić o wytknięcie błędów
(czyli weryfikację). To nie jest na pewno niemożliwe.

Ale to może być robione tylko i wyłącznie równolegle do wszystkiego
innego - i na pewno nie przez podejście typu Citizendium - bo wolność
edycji musi pozostać nieograniczona.

Pozdrawiam

Zureks