[Wikipl-l] Odp: Historia świata

PMG pmgpmg w wp.pl
Wto, 22 Mar 2011, 19:06:41 UTC

Dnia 22-03-2011 o godz. 17:45 Marcin Floryan napisał(a):
> Hej!
>
> Właśnie trafiłem na ciekawą animację obrazującą historię świata
> na bazie
> danych z wikiepdii
> http://www.ragtag.info/2011/feb/2/history-world-100-seconds/
>
> Szczególnie interesująca jest mapa nasycenia informacjami o
> lokalizacji -
> wyraźnie Wielka Brytania i Polska są na czele.
> Mamy jakieś wyjaśnienie tej sytuacji?

Według tej prezentacji na świecie istnieje Polska, Wielka Brytania, Benelux, wschodnia połowa USA i zachodnie wybrzeże USA i Japonia.

Tak na pierwszy rzut oka to by było tak:
- Benelux - bo mieli te akcje z dodawaniem fotek pomników - może dodawali też zaraz współrzędne
- my mamy wioski ze współrzędnymi
- UK też ma sporo tego typu danych
- komuś się chciało w Japonii to zrobić.

Historycznie wiem że to kiepsko powiązane jest - ale zobaczcie jak gładko przebiega granica. Jeżeli by to było po stronie historycznej połączone z Polską to Ukraina i Litwa też by świeciła - a tutaj Ukraina to kropki Kijowa i Lwowa.

Generalnie gdy spojrzeć na przybliżenie Europy to możemy skończyć pisanie wiki - lata zajmie zanim nam dorównają Niemcy itp. No nie powiem - fajne uczucie że coś robimy lepiej niż prawie cały świat.

PMG